onsdag 1 oktober 2008

Du väljer själv hur du mår

Jag har ju tagit en del citat ur boken " Att välja Glädje" av K. Pollak Och även idag...kan ju inte låta bli för det finns så många bra tankar i den här boken. Men nu ska jag försöka ta det sista för jag tycker ju att du ska köpa den boken och läsa själv. Det som är bra med den här boken är att du kan läsa den om och om igen eller ett kapitel lite då och då eller bara slumpmässigt slå upp en sida och låta dig inspereras. Den håller livet ut. Den kan alltid vara levande.





------------------------------------


DET ÄR JAG SOM VÄLJER MINA TANKAR.

GENOM MITT VAL AV TANKE KAN JAG

VÄLJA GLÄDJE


----------------------------------

Allt jag hittills skrivit och kommer att skriva här i min blogg är egentligen logiska saker som alla förstår och redan vet. Men "problemet" att få tänker dessa tankar i sitt dagliga liv och använder sällan sig av sin kunskap. Och det är det jag vill att du ska göra nu.

Ta del av dessa tankar, skriv upp dem i en liten bok...tänk på dem mer än en gång. Och sist men inte minst - försök att PRAKTISERA dem. Inte förrän dess kan ditt liv förändras.

2 kommentarer:

Annapanna sa...

Tror min sann att det där kan vara en bok för lilla mäj låter det som...

// C sa...

Ja köp den! Den är dessutom ingen tung bok utan väldigt lättläst!!

Kram //C