fredag 14 november 2008

Det vore dumt att låta bli.....

Jag känner mig fattig -som vanligt:( Och när man är fattig måste man lägga sina pengar enbart på sådant som är nödvändigt (och ofta tråkigt).

Häromdagen upptäckte jag till min förtjusning att jag hade HM checkar på 250 kr. Tyvärr får man ju nästan ingenting för det men även det lilla gör mig glad och nöjd.
Så kom jag på att det vore nödvändigt för mig att köpa hårtoning (börjar bli gråhårig av all stress...och åldern spelar väl in lite också) och även lite nylonstrumpor.
Jahapp det var dom slantarna det.

På väg till butiken tänkte jag att jag åtminstone skulle unna mig ett litet nagellack i någon härlig färg... det är jag värd för hösten gör mig så färglös.

Kommer in i butiken och upptäcker en liten hörna med rea varor. Utan att jag hann tänka till så hade jag en gullig klänning, i precis min smak, i handen. Den var faktiskt rejält nedsatt i pris så det vore dumt att inte ta den.

Trippade vidare i butiken och råkade hamna på väskavdelningen, vilket för mig är förknippat med livsfara för mitt kontokort.
Och där hängde den...min väska...min lila väska. Den var ju såå fiin...så det vore ju väldans dumt att låta bli att köpa den när jag blev så lycklig inombords. Dessutom har jag tidigare köpt en lila hatt och sjal som jag inte kunnat använda pga att jag inte haft en matchande väska till. Men denna väska matchade...herregud så dum jag vore om jag lät bli att köpa väskan!!!!

Jahapp vad var det jag behövde nu...just det hårtoning och strumpor.
Nämen se där - vilka urgulliga trosor!!! Om jag tänker efter riktigt ordentligt så är många av mina underkläder för små eftersom jag gått upp 2 eller 7 kg nå liknande. Underkläder är ju faktiskt en nödvändighet så det vore dumt att låta bli att inhandla ett par fina trosor då. Ja ett par kan jag köpa...eller det är lika bra att köpa två på en gång.

Med famnen full av saker grabbade jag tag i en toning och några nylonstrumpor och sprang till kassan...nu kunde jag inte riskera att jag skulle komma på vad jag gjort, att jag köpt fullt med icke nödvändiga ting. Hoppas det inte är någon kö...hoppas hoppas hoppas...

När jag stod och väntade på bussen med min lilla kasse kände jag mig nöjd...jag hade inte kommit på mig själv än. Jag kom dock på en annan sak - jag skulle ju unna mig ett nagellack. Kassen innehöll allt annat än nagellack.


Se så fint det matchade!!!
-------------------

1 kommentar:

Catherine sa...

hehhhwwhh OJ! typ alla mina köp är likadana!
Hade du sagt till mig så hade du fått låna en väska i den färgen till din snygga outfit!
kram kram
Du är för rolig! :-)